Coraz to nowe formy konkurencji
zmuszają wielkopowierzchniowe obiekty handlowe do prowadzenie nieustającej
walki o klienta. Wbrew wcześniejszym prognozom rynkowym zakupy w centrach
handlowych cieszą się niesłabnącą popularnością.
Rozwój internetowych form
sprzedaży nie osłabił popularności zakupów w tradycyjnych i wielkopowierzchniowych
przestrzeniach. Konsumenci wybierają tradycyjną formę zakupów ponieważ stają
się one częścią stylu życia i sposobu na atrakcyjne spędzanie wolnego czasu ale
i dają pełniejszą możliwość podjęcia trafionej decyzji zakupowej.
Ograniczony asortyment,
natychmiastowa dostępność i możliwość dokładnego oglądu produktu to podstawowe
czynniki wyboru tradycyjnych zakupów. Dzieje się tak z uwagi na przesunięcie
priorytetów zakupowych: dla dzisiejszego klienta najważniejsze stało się
dokonać trafnego zakupu, który ma być źródłem satysfakcji.
Przeciętny klient na jednorazowe
zakupy w galerii wydaje ok. 200 zł a kwotę tą przeznacza w głównej mierze na
produkty z następujących kategorii: ubrania, kosmetyki buty i sprzęt
elektroniczny. Statystyczna wizyta w takim obiekcie trwa około 2,5 godziny
wliczając czas spędzony w strefie rozrywkowo-restauracyjnej, która coraz
częściej jest nieodzownym punktem zakupów w wielkopowierzchniowych obiektach.
Nowoczesny konsument wraz z coraz
większą dostępnością dóbr to świadomy klient, który nie ulega już tak łatwo jak
kiedyś nieprzemyślanym promocjom czy impulsywnym zakupom. W erze cyfryzacji i
powszechnego dostępu do mobilnych urządzeń z siecią internetową klienci
dokonują bardzo rozważnych i przemyślanych zakupów, porównując oferty między
sobą wybierają tę najkorzystniejszą. Według badania ARC Opinia taki model
nawyków konsumenckich dominuje wśród 42% klientów centrów handlowych a tylko niewielki
odsetek kupuje pod wpływem natarczywego komunikatu reklamowego.
Ważnym czynnikiem przyciągającym
klientów do galerii handlowych są częste i stałe akcje promocyjne i
wyprzedażowe. Zdecydowanie większość produktów w galeriach nabywamy po obniżonej
cenie. Z tego właśnie powodu centra handlowe okazują się bezkonkurencyjnym
miejscem poszukiwań prezentów, gdyż chętnie korzystamy w tym czasie ze świątecznych
jak i sezonowych wyprzedaży.
Blisko ¼ klientów odwiedzających
centra handlowe deklaruje, iż powodem wyboru dużego obiektu handlowego jest
przede wszystkim jego dodatkowa oferta, która daje możliwość atrakcyjnego spędzania
wolnego czasu. Konsumenci chętnie przychodzą więc tu z przyjaciółmi, rodziną by
wspólnie zjeść obiad, obejrzeć film w kinie, zagrać w kręgle a tylko przy
okazji zrobić wszystkie potrzebne zakupy w jednym miejscu.
Klienci pomimo szerokiego
wachlarza możliwości, wciąż chętnie odwiedzają centra i galerie handlowe, gdyż
stanowią one atrakcyjny sposób spędzania wolnego czasu oraz umożliwiają podjęcia
najkorzystniejszego wyboru zakupowego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz