Centra handlowe to oprócz sieci internetowej najchętniej odwiedzane miejsce
w okresie przedświątecznym w celu zakupów upominków dla rodziny i najbliższych.
Połowa listopada to okres, w którym właściciele obiektów jak i lokali są już
prężnie przygotowani na najbardziej dochodowy okres w roku.
Blisko 60% Polaków szuka inspiracji bądź kupuje prezent
dla bliskiej osoby z okazji świąt Bożego Narodzenia w Galerii lub Centrum
Handlowym. Rzesze odwiedzających klientów przyciągają specjalnie przygotowane
na tę okazję promocje, wydarzenia, eventy oraz szczególny asortyment. Tendencja
wzmożonego ruchu utrzymuje się na równie wysokim poziomie podczas zimowych
wyprzedaży, które rozpoczynają się w
przerwie pomiędzy świętami a Nowym Rokiem.
Polacy chętnie robią zakupy w galeriach z uwagi na
dostępność produktów i duży wybór asortymentu.
Drugim decydującym powodem wyboru otwartych przestrzeni handlowych jest
możliwość dokładnego obejrzenia czy przymierzenia wybranego asortymentu.
Zdecydowanie redukuje to liczbę zwrotów, reklamacji i frustracji spowodowanej
zakupem niewłaściwego towaru. W efekcie więc oszczędza czas, który jest osiowym
priorytetem wszystkich decyzji konsumenckich.
Przeciętny budżet prezentowy to około 575 zł.
Standardowymi prezentami są książki, kosmetyki, biżuteria lub ubrania. W
okresie przedświątecznym chętnie kupujemy także żywność (na którą w tym roku
planujemy wydać 474 zł). Coraz częściej przedświąteczne zakupy to również dobra
okazja do spotkania z przyjaciółmi, skorzystania z dodatkowej oferty
rozrywkowej centrum handlowego (kino, kręgielnia) czy usług gastronomicznych.
66% klientów deklaruje, że największy wpływ na świąteczne
decyzje zakupowe mają promocje i oferty zniżkowe. Z uwagi na niższe ceny, to właśnie
dyskonty będą głównym celem zakupów spożywczych Polaków. Większość sieciówek
chcąc się dostosować do preferencji zakupowych specjalnie w tym okresie
organizuje liczne promocje i korzystne oferty jako przedsmak poświątecznych
wyprzedaży. Same galerie i sklepy kuszą nas również nowym wystrojem, świąteczną
atmosferą i licznymi degustacjami czy małymi upominkami do zakupów.
Wszystkie te zabiegi służą do jak najlepszego
przygotowania się na czas handlowych żniw i wypracowanie blisko 30% rocznego obrotu. Warto na ten czas
zaangażować dodatkowe siły robocze i zatrudnić pracowników sezonowych. Jest to
też dobra okazja by postarać się o eksperckie wsparcie marketingowe.
Od połowy listopada rozpoczyna się szał świątecznych
zakupów w galeriach i centrach handlowych. Z tej okazji dla większości obiektów
jesień i zima to okres wzmożonych prac marketingowych i przygotowania
niepowtarzalnych ofert, które mają za zadanie niczym magnes przyciągnąć jak
największą liczbę klientów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz