czwartek, 18 grudnia 2014

Przedświąteczne żniwa biznesowe- co jeszcze zwiększa zyski w centrach handlowych?

Okres przedświąteczny dla centrów i galerii handlowych oznacza przede wszystkim czas wytężonej pracy, zwiększonych obrotów ale i wypełnionego kalendarza wydarzeń. Promocje, warsztaty, koncerty, manifestacje i akcje charytatywne to tylko niektóre z atrakcji jakie szykują dla klientów menadżerowie obiektów i sieci handlowych.


Grudzień charakteryzuje się najwyższym w roku wskaźnikiem footfall galerii i centrów handlowych. W związku z tym okres przedświąteczny to czas organizowania wielu wydarzeń. Jedne z nich, jak np. koncerty, eventy, konkursy i warsztatu dla dzieci mają na celu przyciągnięcie jak największej liczby osób i zachęcenie do zrobienia jak największych zakupów. Dla drugich zaś, zwiększone audytorium zachęca do organizowania wielu akcji społecznych czy charytatywnych.

Przedświąteczne warsztaty ręcznego robienia ozdób choinkowych, instruktaże pieczenie pierników, spotkania kolędowe czy wreszcie konkursy z bogatą pulą nagród to tylko przykłady działań mających na celu przyciągnąć jak największą liczbę rodzin z dziećmi do centrum handlowego. Bardzo popularne są wszelkiego rodzaju animacje i zajęcia dla najmłodszych, które oferują profesjonalną i wykwalifikowaną opiekę nad dziećmi. Wszystko po to, by zatrzymać rodziców na jak najdłuższy czas w obiekcie tak, by mogli w spokoju dokonywać świątecznych zakupów, wybierać prezenty czy kompletować składniki kolacji wigilijnej.

Dla nieco starszych, ale w zasadzie też dla każdej grupy wiekowej organizowane są przedświąteczne koncerty i konkursy z udziałem celebrytów, osób znanych z telewizji, kina bądź pierwszych stron gazet czy gwiazd Internetu. Mają one na celu umilić czas spędzony w galerii a promocje tych wydarzeń prowadzonych na masową skalę- przyciągnąć rzesze fanów do centrum. Na takie atrakcje można liczyć już od pierwszego weekendu grudniowego, zaraz po święcie Zmarłych.

Z myślą o najbardziej pożądanych klientach (statystycznie posiadających najbardziej zasobny portfel i swobodę w wydawaniu pieniędzy), czyli osób aktywnych zawodowo centra handlowe przygotowują najwięcej atrakcji. Wszelkiego rodzaju promocje zakupowe w sklepach, loterie, punkty oferujące dodatkowe usługi, takie jak pakowania prezentów to standardowe działania mające na celu przyciągnięcie rzesze klientów. Dużą popularnością cieszą się również specjalnie organizowane jarmarki/kiermasze ze świątecznymi, delikatesowymi produktami spożywczymi czy wyjątkowymi ozdobami choinkowymi.

Wyższy wskaźnik odwiedzalności -footfall- zachęca organizacje społeczne, które chętnie korzystając szerokiego audytorium organizują akcje charytatywne, edukacyjne czy manifestacyjne. Licytacje prac dzieci chorych, koncerty charytatywne jak i możliwość obdarowania potrzebujących wymarzonymi prezentami to kilka z wielu przykładów eventów w wielko powierzchniowych obiektach handlowych. Przykładem może być tocząca się od kilku lat akcja „nie kupuj w wigilie” organizowana przez NZZ Solidarność czy świąteczne zbiórki żywności/pieniędzy odbywające się w całym kraju na terenach centrum handlowych  (np. akcja Caritas Polska w Tesco)

Ciekawym zjawiskiem jest również połączenie obu modelu czyli promocji nastawionej na czysty zysk z działaniami charytatywnymi. Marka Tally Weijl popularna na naszym rynku zorganizowała konkurs na zrobienie selfie z naklejką rozdawaną w sklepie stacjonarnym. Warunkiem udziału jest zamieszczenie zdjęcia na Instagramie wraz z odpowiednio skonstruowanym hasztagiem i tagiem. Każdy taki post przekazuje 1 $ na pomoc dzieciom.

Okres okołoświąteczny to czas największych biznesowych żniw dla właścicieli centrów i sieci handlowych. Opłaca się więc organizować w tym czasie wszelkie wydarzenia, które dodatkowo mogą zachęcić klientów bądź do przybycia, bądź do dłuższego spędzenia czasu i wydatkowania bożonarodzeniowego budżetu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz