20% franczyzobiorców działa z powodzeniem w branży
gastronomicznej. O sukcesie tego sektora decydują ogromna różnorodność dostępnych
ofert oraz stale rosnący popyt społeczeństwa na usługi z tej dziedziny.
Zmiana stylu życia sprawia, że więcej czasu spędzamy poza
domem. Z tego też względu rośnie odsetek odwiedzin punktów gastronomicznych.
Według raportu „Polska na talerzu 2014” prawie 70% społeczeństwa korzysta z
oferty gastronomicznej poza domem. Lubimy też odwiedzać znane sieci, w których
standard obsługi i jakość dań jest powszechnie akceptowany. Takie koncepty
przeważają też w centrach handlowych, w których food court’y odwiedzane są
przez aż 61% klientów.
Kultura spożywania posiłków poza domem ewaluuje wraz z
wzrostem zamożności społeczeństwa wykształconego i aktywności zawodowej. Coraz
większy też odsetek młodzieży szkolnej i studentów korzysta z form spędzania
wolnego czasu w popularnych sieciówkach kawiarniano-restauracyjnych czy fast-foodowych
barach. Rynek ten cieszy się więc ogromnym zainteresowaniem inwestorów i
biznesmenów, którzy właśnie na tym polu upatrują klucz do sukcesu i rozwoju zawodowego.
Największą popularnością cieszą się proste koncepty
gastronomiczne, które nie wymagają dużego zaangażowania finansowego a przynieść
mogą gwarantowane przychody. Inwestycja na poziomie 40.000 zł pozwoli na
otwarcie popularnego fast fooda, pizzeri czy lodziarni a już za 15.000 zł.
możemy zakupić najtańszą licencje kawrinianą. Znana marka, sieciowy know-how
oraz specjalistyczne wsparcie to główne czynniki dla których biznesmeni
decydują się na model franczyzowy.
Przestrzeń centrów i galerii handlowym wyjątkowo sprzyja
gastronomicznym inwestycjom franczyzowym. Według Polskiej Rady Centrów
Handlowych taka oferta stanowi 9 proc. Wszystkich najemców w Polsce. Najwięcej
swoich lokali mają Grycan, McDonald's, KFC i CoffeeHeaven.
Do niedawna food courtach dominowały sieciowe marki z fast foodowymi produktami np.
McDonald's, KFC czy Pizza Hut. Obecnie, w dobie walki o coraz bardziej
wybrednego klienta, ta oferta jedzeniowa ulega coraz większemu zróżnicowaniu,
stawia się też duży nacisk na jakość i różnorodność posiłków. Coraz większa
popularnością cieszą się więc koncepty ze zdrową czy ekologiczną
żywnością.
Branża gastronomiczna to najbardziej popularny sektor
licencji Franczyzowych w Polsce. Duży popyt na usługi, elastyczny i szybko
zmieniający się rynek powoduje niesłabnące zainteresowanie wśród stawiających
pierwsze kroki w biznesie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz