piątek, 5 grudnia 2014

Branża gastronomiczna w centrach handlowych

20% franczyzobiorców działa z powodzeniem w branży gastronomicznej. O sukcesie tego sektora decydują ogromna różnorodność dostępnych ofert oraz stale rosnący popyt społeczeństwa na usługi z tej dziedziny.

Zmiana stylu życia sprawia, że więcej czasu spędzamy poza domem. Z tego też względu rośnie odsetek odwiedzin punktów gastronomicznych. Według raportu „Polska na talerzu 2014” prawie 70% społeczeństwa korzysta z oferty gastronomicznej poza domem. Lubimy też odwiedzać znane sieci, w których standard obsługi i jakość dań jest powszechnie akceptowany. Takie koncepty przeważają też w centrach handlowych, w których food court’y odwiedzane są przez aż 61%  klientów.

Kultura spożywania posiłków poza domem ewaluuje wraz z wzrostem zamożności społeczeństwa wykształconego i aktywności zawodowej. Coraz większy też odsetek młodzieży szkolnej i studentów korzysta z form spędzania wolnego czasu w popularnych sieciówkach kawiarniano-restauracyjnych czy fast-foodowych barach. Rynek ten cieszy się więc ogromnym zainteresowaniem inwestorów i biznesmenów, którzy właśnie na tym polu upatrują klucz do sukcesu i rozwoju zawodowego.

Największą popularnością cieszą się proste koncepty gastronomiczne, które nie wymagają dużego zaangażowania finansowego a przynieść mogą gwarantowane przychody. Inwestycja na poziomie 40.000 zł pozwoli na otwarcie popularnego fast fooda, pizzeri czy lodziarni a już za 15.000 zł. możemy zakupić najtańszą licencje kawrinianą. Znana marka, sieciowy know-how oraz specjalistyczne wsparcie to główne czynniki dla których biznesmeni decydują się na model franczyzowy.

Przestrzeń centrów i galerii handlowym wyjątkowo sprzyja gastronomicznym inwestycjom franczyzowym. Według Polskiej Rady Centrów Handlowych taka oferta stanowi 9 proc. Wszystkich najemców w Polsce. Najwięcej swoich lokali mają Grycan, McDonald's, KFC i CoffeeHeaven.

Do niedawna food courtach dominowały sieciowe  marki z fast foodowymi produktami np. McDonald's, KFC czy Pizza Hut. Obecnie, w dobie walki o coraz bardziej wybrednego klienta, ta oferta jedzeniowa ulega coraz większemu zróżnicowaniu, stawia się też duży nacisk na jakość i różnorodność posiłków. Coraz większa popularnością cieszą się więc koncepty ze zdrową czy ekologiczną żywnością. 


Branża gastronomiczna to najbardziej popularny sektor licencji Franczyzowych w Polsce. Duży popyt na usługi, elastyczny i szybko zmieniający się rynek powoduje niesłabnące zainteresowanie wśród stawiających pierwsze kroki w biznesie. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz