Własny biznes to marzenie wielu z nas. Niejednokrotnie
przed jego zrealizowaniem powstrzymuje nas brak innowacyjnego pomysłu i lęk
przed stratami finansowymi. System franczyzy umożliwia nam skorzystanie ze
sprawdzonego, dojrzałego konceptu, a tym samym znaczne zredukowanie ryzyka.
Franchising to nic innego jak zakup licencji na
prowadzenie własnego biznesu znanym szyldem oraz zakup, tego co najistotniejsze
– know how (kompleksowej informacji dot. rozpoczęcia jak i prowadzenia
działalności). Zaletą takiego biznesu jest rozpoznawalna marka (na którą firmy
pracują latami), wiedza, regularne szkolenia branżowe i pomoc w prowadzeniu
biznesu. Z drugiej jednak strony franczyzobiorca podlega nieustannym kontrolom,
weryfikacjom wprowadzonych standardów. Do minusów takiego modelu należą również
wysokie koszta rozpoczęcia działalności jak i brak miejsca na innowacje czy
kreatywne pomysły.
Pomimo kilku negatywnych aspektów prowadzenia działalności
franczyzowej od wieli lat taki model biznesowy cieszy się dużym powodzeniem. Wobec
spowolnienia gospodarki inwestorzy na rynku zachowują coraz większą ostrożność,
priorytetem staje się więc minimalizacja ryzyka. Ostatnimi czasy największą popularnością
wśród przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki w biznesie cieszą się więc niskonakładowe
koncepty franczyzowe. Niewysoki próg wkładu to domena wielu branż, w
szczególności usługowych, w których w
zależności od wariantu wystarczy zainwestować kwotę do 50.000 zł (zakup
licencji, opłata początkowa, utowarowienie, koszta zestandaryzowania oferty). Zaangażowanie
kapitałowe w tym sektorze uzależnione od poświęconego czasu i pracy może
zwrócić się już w ciągu 2-3 lat.
Zlokalizowanie swojego biznesu w sprawdzonym miejscu,
takim jak centrum handlowe, jest czynnikiem, który dodatkowo zredukuje niepożądane
ryzyko niepowodzenia biznesu. Kolejną korzyścią ze współpracy z galeriami
handlowymi jest scentralizowany i jasno zarysowany marketing obiektów, który
jak magnes przyciąga klientów. Przed podjęciem decyzji o wyborze lokalizacji w nowoczesnej
powierzchni handlowej należy dokładnie przeanalizować spójność naszej
koncepcji, jak i adresatów biznesu z założeniami docelowego obiektu. Ważne też by
dokładnie przekalkulować wszystkie koszta najmu. Stawki za lokalizację typu
prime w Warszawie sięgają nawet 90 Eur, w mniejszych miastach to koszt około 30
Eur., a pozostałe lokalizacje dostępne są już od 15 Eur za miesiąc
Systemy franczyzowe sprawdzają się z powodzeniem w Polsce
od 25 lat. Działalność zbudowana na znanej marce to dobry pomysł na biznes o
niskim stopniu ryzyka. Szanse powodzenie tak przemyślanego interesu mogą wzrosnąć
dodatkowo dzięki znanej i chętnie odwiedzanej lokalizacji w centrum handlowym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz