środa, 3 września 2014

Audiomarketing

Dzisiaj krótko o tzw. audiomarketingu w galeriach handlowych. Audiomarketing to świadome oddziaływanie na klienta w celu stworzenia określonej atmosfery sprzyjającej sprzedaży poprzez dobranie odpowiedniej muzyki w połączeniu z przekazywaniem odpowiedniej informacji (reklam, spotów, ogłoszeń). Często audio marketing jest uznawany za nadrzędne Centrum Informacyjne. Jeśli chodzi o dobór muzyki, musi ona być bardzo dobrze dobrana. Nie mogą być to zbyt ciężkie brzmienia, np. rock, Dance czy muzykę klubową. W galeriach handlowych usłyszymy raczej muzykę r&b, lat 80-tych i 90-tych czy pop w wersji łagodnej. Są to zazwyczaj wielkie przeboje, które większość klientów centrów handlowych zna bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o plusy zastosowania audio marketingu, to jest ich dosyć dużo: klient spędza więcej czasu w sklepie, w jego głowie tworzy się asocjacja danego rodzaju muzyki z wybraną marką, pozwala nawiązać silny dialog wewnętrzny, który sprawia, że klient chętniej wróci do danego sklepu, lepsza efektywność sprzedającego i oczywiście większe zyski. Jak widać, audiomarketing jest bardzo pożądany w galeriach handlowych oraz innych miejscach użyteczności publicznej. Na pewno w ciągu kilku lat będą stosować go wszystkie tego typu obiekty w Polsce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz