niedziela, 29 marca 2015

Zakupy w galeriach kontra e-zakupy

Polska jest w czołówce krajów Unii Europejskich pod względem powierzchni handlowej. Do końca 2015 roku mamy być na 5. miejscu. Jednocześnie coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet.

W 2014 roku przybyło 317 tys. mkw. powierzchni handlowych. W budowie jest 850 tys. mkw. Można wymienić m.in. C.H. Posnania w Poznaniu, galeria handlowa Neptun w Stargardzie Gdańskim, C.H. Skałka w Tychach. Natomiast galeria na warszawskim Bemowie rozbudowuje się. Niektórzy ekonomiści pytają - czy w dobie Internetu tyle galerii ma sens? Zakupy przenoszą się do wirtualnej przestrzeni.
Obie formy robienia zakupów mają plusy i minusy. W centrach handlowych odbywają się eventy dla całych rodzin z różnych okazji - Dzień Dziecka, Dzień Kobiet itd. Ponadto jadąc na zakupy do galerii można jednocześnie spotkać się na kawie w kawiarni ze znajomymi, iść do kina czy na siłownię. Natomiast robiąc zakupy przez Internet nie ruszamy się z domu. Za to e-zakupy pozwalają na ominięcie niechcianego noszenia toreb z nowymi nabytkami - zrobi to za nas kurier. Ponadto zakupy możemy zrobić o każdej porze, omijając nielubiany tłum i hałas.
Która forma jest lepsza? To już zależy od nas samych.


Źródło zdjęcia: www.egospodarka.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz